مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 10:402023-12-30اقتصادي

فارس من| بنگاه های املاک آتش بیار معرکه بازار مسکن


سردبیر پویش «لزوم ایجاد قوانینی برای تأسیس بنگاه های املاک» علت اصلی گرانی و بی ثباتی بازار مسکن را سوداگری املاکی ها می داند، کارشناسان هم معتقدند برای کاهش قیمت مسکن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس عملکرد بنگاه های مسکن یکی از موضوعات مهم و پرچالش در سامانه فارسِ من است و تاکنون ده ها پویش در این خصوص توسط مخاطبان در این موضوع ثبت شده است.

مخاطبان و ثبت کنندگان پویش معتقد هستند آشفتگی بازار مسکن و خلاء نظارت و مدیریت کافی سبب شده است بعضی از بنگاه های مسکن از این آب گل آلود ماهی بگیرند؛ حسام رحیمی راد، سردبیر پویشی که به تازگی با عنوان لزوم ایجاد قوانینی برای تأسیس بنگاه های املاک ثبت شده است، علت اصلی گرانی و بی ثباتی بازار مسکن را سوداگری این بنگاه ها می داند.

سردبیر این پویش می گوید متاسفانه حریم صنفی برای بنگاه های بازار مسکن رعایت نمی شود.

کافی است نگاهی به خیابان های شهر بندازید؛ بنگاه های متعدد که به راحتی مجوز می گیرند و مانند قارچ در سطح شهر رشد کرده اند.

طبق آمار منتشر شده 180 هزار بنگاه املاک مجاز در کشور مشغول به کار هستند که از این تعداد 11 هزار بنگاه مربوط به شهر تهران است؛ اگر جمعیت ایران را حدود 85 میلیون نفر در نظر بگیریم به ازای تقریبا هر 460 نفر یک بنگاه وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| بنگاه های املاک آتش بیار معرکه بازار مسکن

فارس من| بنگاه های املاک آتش بیار معرکه بازار مسکن